H.I. Ambacht 1 – Dordrecht 3 (& D4)

De kop is er extern af met vooralsnog alleen nog maar nederlagen, weliswaar tegen sterkere tegenstanders. Vanavond thuis kunnen de bakens verzet worden door het vierde team onder leiding van nieuwe TC Harrie van de Velde. Voor SCD is dit een uniek historisch team dat voor de helft uit jeugdspelers bestaat.. Allen veel plezier & succes gewenst !

Hieronder verslag van TC Anton de Maertelaere over de 1e wedrstrijd van zijn derde team.

We gaan het zwaar krijgen dit seizoen. We hebben 5 eerste teams in onze poule zitten. Waar we vorig seizoen in de eerste wedstrijd verraste met een overwinning op De Willige Dame, hadden we in deze eerste ontmoeting niet veel kansen. Op de topborden waren we zwaar in het nadeel qua elo-punten. En normaal kunnen we dat rechttrekken met onze staartborden, maar daar was het elo verschil dit keer ook klein.

Een kleine beschrijving per bord. Martijn op bord 1 had een hele open tactische partij waarin hij uiteindelijk aan het kortste eind trok.

Invaller Michiel had de zwaarste tegenstander op bord 2 en werd nadat hij al snel een pion achter kwam langzaam en vakkundig van het bord afgeschoven.

Ton op bord 3 heeft nog lang doorgespeeld in een potremise stelling. Met aan beide kanten geen mogelijkheid om de stelling van de tegenstander binnen te vallen was de remise onvermijdelijk.

Ondergetekende werd op bord 4 vrij snel weggespeeld vanuit de opening. Met een kwaliteit en pion achter was het verlies niet te voorkomen.

Het punt van Arend op bord 5 had ik al wel geteld, maar zijn prachtige aanval werd ternauwernood gepareerd door zijn tegenstander en een paardvork even later werd Arend fataal.

Ook Hans op bord 6 zat tegen een heleboel tegen elkaar aan geschoven pionnen te kijken, net als Ton. Ook hier was er geen doorkomen aan en was remise de enig mogeljke uitkomst.

Dick op bord 7 had wel veel bezoek van vijandige stukken in zijn stelling. Rustig alles verdedigen en stukken afruilend kon hij het gevaar in de kiem smoren. Remise. En was er dan niemand die won aan onze kant? Jawel.

Gelukkig hadden we onze tweede invaller Otto die de eer redde op bord 8. Zijn tegenstander kwam al heel vroeg in tijdnood en dat moet je tegen Otto niet doen. De tijdnoodblunder kwam en daarmee de overwinning voor Otto.

1 winst, 3 remises. Uitslag 5,5 – 2,5 verlies.

Onze volgende wedstrijd is weer uit, weer dichtbij net over het water: PASCAL 1 met wat oud leden van Dordrecht in de gelederen. Ik ga nadenken wie ik tegen Melvin ga laten spelen.

H.I. Ambacht 1

Dordrecht 3