Eerste Dordts Kroegloper toernooi

De afgelopen maanden zijn Marcel Pluymert, Wouter de Bruin en Lennard den Boer (bestuur) druk in de weer geweest in de binnenstad van ons mooie Dordrecht. Het gezamenlijke doel is om een kroegloper schaaktoernooi door de historische binnenstad van Dordrecht te organiseren. Dit gaat gebeuren..!

Op Zaterdag 19 oktober is het zover, de eerste editie van het Dordts Kroegloper Schaaktoernooi is een feit.

Initiatiefnemer Marcel (die veel ervaring heeft met o.a. 5 jaar Merz toernooi) was vanaf het begin duidelijk: Gelegenheden afgaan voor een drankje en een hapje, met een potje schaak erbij, is leuk en aardig, maar het moet geen wandelvierdaagse worden. Alles een beetje bij elkaar in de buurt graag.

Uiteindelijk zijn er zeven horeca ondernemers bereid gevonden hieraan mee te werken, hetgeen leidt tot een voorlopige capaciteit van 50 teams (duo's). Mocht er meer animo zijn gaan we uiteraard kijken wat we kunnen regelen kwa uitbreiding.

Op de dag zelf zal er organisatorisch nog veel geregeld moeten worden, en we zullen dus ook binnen de club nog op zoek gaan naar leden die een steentje bij willen dragen, bijvoorbeeld als aanspreekpunt op de drukke speellocaties, of in de logistieke uitdaging van het plaatsen en weer opruimen van zoveel schaakmateriaal midden in onze autoluwe stad.

Voor de toernooi administratie wordt gebruikgemaakt van het platform stickchess. De informatie pagina en verwijzing naar inschrijving vindt je op  https://kroegloper.schaakclub-dordrecht.nl/

Meld je zo snel mogelijk aan, we hebben een goede start in aanmeldingen nodig om op korte termijn het budget voor prijzen vast te stellen en definitief alle puntjes op de i te zetten.

Groeten, Wouter de Bruin

namens  Toernooicommissie Schaakclub Dordrecht