Opwarmen voor het nieuwe seizoen in Vlissingen

In de vakantie wordt traditioneel een aantal zomertoernooien georganiseerd waarin de fanatieke schakers hun schaakspieren warm kunnen houden. Een daarvan is het mooie toernooi in Vlissingen dat meestal in de eerste week van augustus wordt gespeeld. Dit jaar is de Dordtse afvaardiging niet zo erg groot: Johan van de Griend en Adri Timmermans (ikzelf dus). Omdat ik een tijdje afwezig ben geweest is het overigens goed mogelijk dat er nog wat nieuwe leden van de vereniging ook meedoen, maar daar kom ik dan tijdens het toernooi wel achter.

Ik vier mijn rentree hoogst waarschijnlijk met een, mogelijk kort, optreden op een van de live borden tegen een GM. Ik sta nu 128e geplaatst van de 240 ingeschreven deelnemers, dus voor de kenners van het Zwitsers systeem betekent dat tegen nr 8 op rating. Maar er zullen nog wel wat mutaties plaats vinden dus echt voorbereiden zit er niet in.

Als de Dordtse delegatie toch groter blijkt te zijn dan 2 personen, zal ik in de komende week regelmatig een verslagje op de site schrijven.