Slotavond 25 Juni

Volgende week Dinsdag 25 Juni is alweer de laatste clubavond van het seizoen in de Crabbehoeve. Aangezien clubkampioen Lennard den Boer afwezig is, neemt onze IM Mark Timmermans de honneurs waar en deze keer zels met een dubbel Simultaan, eerst tegen de Jeugd en daarna tegen de Senioren...:

AFSLUITING SEIZOEN DINSDAG 25 JUNI SCHAAKCLUB DORDRECHT (Persbericht)

Het seizoen 2023 / 2024 wordt zoals gebruikelijk extra feestelijk afgesloten op:

• Dinsdagavond 25 Juni a.s. in de Crabbehoeve, van Karnebeekstraat 2. Nieuwkomers, toeschouwers e.a. zijn van harte welkom.

Het belooft een uniek avond te worden, daar onze Internationaal Meester Mark Timmermans eerst een Simultaan tegen de aanstormende Jeugd zal spelen en daarna een Simultaan tegen de senioren!  Mark is 12-voudig clubkampioen en kopman van het landelijke schaakteam dat net geen Kampioen werd. Het behoeft geen betoog dat de Simultaans tegen zo’n 50 tegenstanders een uiterst intensieve bezigheid is. Mark is op Nationaal niveau met name ijzersterk in het z.g. ‘Blitz schaken’ wat ongekend populair is onder de jongeren. Recent werd hij daarin zelfs derde in het Nederlandse Kampioenschap.

Dit seizoen kenmerkt zich wederom door een groei van het aantal jeugdleden, nu bijna 45 in totaal. Een kwartet daarvan speelt mee met de interne Senioren competitie en ook de Externe competitie. Het Senioren aantal nam zo fors toe, dat Schaakclub Dordrecht zich met 73 senioren leden op dit moment zelfs de grootste schaakvereniging van de gehele Rotterdamse Schaakbond mag koesteren…

De Simultaan tegen de Jeugd start 18.30 uur in de grote zaal van de Crabbehoeve en vervolgens ca. 20.30 uur tegen de Senioren in dezelfde zaal  Crabbehoeve_3.jpg .

Foto gezellige speelzaal Ton Slagboom