Zaterdag 25 Mei Essenhof

Meestal is de gedachte aan de Essenhof niet al te best. Morgenmiddag echter zal ons prominente clublid Hans Berrevoets er 'acte de presence' geven in het kader van de Synode. Er zal stilgestaan worden bij o.a. Cees Buddingh', 'zoon van Dordrecht' en ook voormalig prominente lid van Schaakclub Dordrecht. Hieronder stukje van het persbericht.

Op zaterdagmiddag 25 mei om 14:00 uur komt Dordtenaar Hans Berrevoets in de Thuredrith aula een interactieve bijeenkomst begeleiden. Er zullen met belangstellenden verhalen van en over echter Dordtenaren worden gedeeld. De muzikale omlijsting zal worden verzorgd door de band Neverlandjazz.

Aansluitend zal er, aan de hand van verhalen, een wandeling worden gemaakt langs graven die een mooi en blijvend monument hebben op de begraafplaats. We zien monumenten met namen van "Zonen van Dordrecht"  (o.a. Cees Buddingh' dus), Dordtse predikanten, kunstenaars, schrijvers etc. Daarnaast ook een aanzienlijk aantal inspirerende vrouwen die ook genomineerd zijn als Dochter van Dordrecht. NB: Dit jaar heeft Conchita Dwars die eer!

Hans geeft te kennen 'extra geinspireerd' te zijn als hij schakers onder zijn publiek zal waarnemen. Laten we hem niet teleurstellen....