Dordrecht 4: promotie is zeker, en kan ook kampioen worden van de klasse 3C na 5,5 punt uit bij De Penning 1 uit Rozenburg.

Een lichtelijk verheugde captain kan melden dat Dordrecht 4 nog steeds 2 punten voorligt op de concurrentie met nog slechts 1 competitiepartij thuis te gaan.

In die laatste wedstrijd kan Dordrecht 4 met 2,5 punt te halen kampioen worden, Ashtapada 1 moet dan zelf eerst met 8-0 winnen om geheel gelijk te komen , maar dan geldt  het onderlinge resultaat toch nog in ons voordeel.
 De topborden deden het deze keer bijzonder goed, met winst van onze onvolprezen voorzitter Gert Zwarjes aan bord drie na een mooi paardoffer met kwaliteitswinst, en Arend aan bord 2 die weer in zijn bekende modus raakt van sterk spelen en gewoon winnen.  Helaas flikte hij dat ook intern tegen zijn bloedeigen teamleider onlangs, maar dat terzijde. Adrie van der Willigen aan het eerste bord haalde gelukkig ook weer eens een half punt binnen. Slechts 93 lentes mensen , en hij loopt nog steeds langs het hele team om te kijken hoe een ieder er voorstaat. Hulde !!.  Dick Groot aan bord 4 verloor ook niet en maakte een zeer nuttige remise. Drie uit vier aan de eerste 4 borden was best enige tijd geleden, van harte heren. Als eerste uitslag echter, was Martijn klaar om half tien aan bord 8 met een totaal verbouwereerde tegenstander. Na damewinst van Martijn met een zorgvuldig geplande paardvork na een prachtig dwingende loperzet .  Martijn wordt gewoon steeds beter en het is een feest om ernaast te zitten en hem heel cool zijn punten te zien halen, 5,5 uit 6 heeft hij, volgend jaar is zijn Elo zeker veel hoger extern. Ik had zelf een partij met een stelling die na een zet of 9 al uit leek met een mataanval, op zet 36 aantoonbaar (Martijn zag ook dat beter…) weer  winst opleverde, maar pas in de eindfase gewonnen werd. Gelukkig dan wel met mat dan, hoewel er weer teamgenoten vonden dat ik de dame had moeten winnen ??. Totaal onnodig maakte ik het mijzelf lastig, en ergens stond ik ook echt wel verloren, na een ietwat rare woordenwisseling met mijn tegenstander. Na een remiseaanbod van zijn kant, was er echter maar een uitslag mogelijk, iemand moest eraf. Nou, dat werd hij, na een soms onverantwoord va banque spel van wit. Alleen omdat de 4 punten al safe waren en er geen weg meer terug was, besloot ik maar bot op de winst te spelen en dat werkte.  Op dat moment betekende het wel de 5-1 en de winst, Ton Hobe aan bord  5 en Erwin van Wingerden als invaller voor een aan de apres-ski zittende Thijs van Hoek, waren nog bezig. Ton verloor helaas na een lastige avond en een moeilijke partij, maar Erwin haalde wederom een keurig halfje binnen. Einduitslag dus 5,5 punt voor ons, tegen een achtervolgend team. Maandag had de andere achtervolger al verloren, gewoon die laaste match binnenhalen en dan champagne voor Dordrecht 4.
En om met de woorden van onze Louis van Gaal te spreken : JUICHEN !!!!!!!!
Otto van Haren.