Tweede team verliest dik van Shah Mata (1,5-6,5)

Dinsdagavond 28 november heeft het tweede team van Dordrecht een fikse nederlaag geleden. Al om 22.15 uur (echt waar: kwart over tien) waren alle partijen gespeeld. 5 nederlagen werden geleden en 3 remises gehaald. Er was sprake van een unieke off-day.

Het begon ermee dat dat al heel snel, voordat het eerste speeluur om was, Jan Willem Versloot en Peter van Oevelen hun partij moesten opgeven. Jan Willem realiseerde zich te laat dat zijn gespeelde opening direct tot verlies leed. Peter had een black-out waarbij hij zelfs een schaak overzag, waardoor hij materiaal moest verliezen. Daarna kwamen er remises van Sander Vogelesang en Victor Koppelaar. Ook Ton Slagboom boekte aan het eerste bord remise, tegen dezelfde tegenstander met exact dezelfde opening als 6 jaar geleden. Daarmee was het positieve nieuws afgelopen. Hans Berrevoets en Marcel Pluijmert verloren vrij kansloos. Tot overmaat van ramp verloor ook Johan van de Griend na huizenhoog gewonnen te hebben gestaan.

Hopelijk gaat het in het nieuwe jaar beter met het tweede team. Anders dreigt een roemloze degradatie naar de tweede klasse. Gelukkig zijn er nog 4 wedstrijden te spelen. Hopen dus op betere tijden.

Captain Johan v.d. Griend

Naschrift:

De team (wan)prestatie TPR van amper 1600 is historisch laag. Alleen dezelfde nederlaag ooit tegen Messemaker-2 was slechter. En laat dat nou onze volgende tegenstander zijn, wel het 3e...

Na de wedstrijd zocht de teamleiding steun bij de vele fijne collega's aan de bar. Externe WL Hans zal nog een passende strafexpeditie verzinnen en om captain John van het 3e te vragen 'mental coach' te worden is waarschijnlijk ook niet het allerslimste. De ontreddering was groot.

Zoals Johan al aangaf moet het gaan gebeuren in het nieuwe jaar: Maandag 8 januari te Gouda. De Schapenkoppen kunnen niet anders als daar de Kaaskoppen te verslaan. Supporters welkom!

Coach Ton (nog wel)