Het tweede Viertal krijgt een forse nederlaag in Sliedrecht:: 0,5 � 3,5

Op donderdagavond 28 november het tweede Viertal tegen Schaakclub Sliedrecht. Gezegd moet worden dat Sliedrecht een zeer sterk team op de been bracht van spelers met een rating van boven de 1600. De speler van Sliedrecht aan het eerste bord heeft een rating van 1668. Ons team zit maximaal op 1400.
Joost Visser, aan het derde bord was binnen een half uur klaar, hij verkeek zich finaal op de opening.
Daarna moest Leo van Swieten aan het tweede bord eraan geloven. We stonden al op 2 � 0 achterstand. Elroy, aan bord 1 verzette zich geweldig, maar kon niet verhinderen dat hij uiteindelijk een stuk achter kwam en daarna vakkundig werd opgerold. Dat was de derde nederlaag voor ons.
Aart Harms speelde aan het vierde bord met een sterke verdediging, waar geen doorkomen aan was. Er werd na drie uur spelen tot remise besloten. De eindstand was dus teleurstellend, maar de power voor een overwinning wordt bij ons alleen maar groter. Na de wedstrijden in de Huifkar spraken we elkaar weer moed in voor de volgende ontmoeting.
Het valt ons wel op dat er vrij grote verschillen in rating tussen de verschillende viertallen zijn.
Aart Harms

Note van de webmaster: excuses aan Aart omdat hij het verslag al veel eerder ter publicatie had aangeboden. Het is geen excuss, maar het is er tussendoor geslipt....